Hvordan laver jeg et opslag på Google?

På din Google My Business profil har du mulighed for at lave opslag, som fortæller dine kunder noget om nyheder, tilbud, events og lignende i din virksomhed.

Jeg anbefaler at der kommer opslag jævnligt på din profil, så der altid er noget information når dine kunder søger efter dig / din type virksomhed på Google.

Sådan laver du et opslag på Google My Business

  1. Log ind på din Google My Business profil ( https://business.google.com/ )
  2. Klik på “Opslag” i menuen til venstre
  3. Nu har du flere muligheder for hvilken type opslag du skal lave. Vælg den kategori der passer bedst.
  4. Skriv dit opslag og udfyld felterne. Der er forskellige felter der skal udfyldes alt efter typen af opslag.

Forskellige type Google My Business-opslag

Covid-19-opdatering
I øjeblikket er den første valgmulighed en “Covid-19-opdatering”. Dette er en mulighed for at informere dine kunder om restriktioner og informationer omkring Covid-19 i din forretning.

Brug det til at skabe tryghed blandt dine kunder samt at informere om eventuelle restriktioner som kunder skal overholde.

Tilbud
Har du kampagner og tilbud, kan du lægge dem på din Google My Business side. Du har mulighed for at planlægge dine tilbud da du kan sætte en start og slutdato for tilbuddet. På den måde kan du også sikre at der er opslag i en bestemt periode.

Tilføj opdatering
Her kan du lave en opdatering om nye ting der sker i din virksomhed. Det kan være informationer om nye produkter, nyt ansigt i butikken, et stort projekt der skal starte eller slutte, en god oplevelse eller noget helt andet.
Dette opslag bliver offentliggjort på din Google My Business profil med det samme (Kan ikke planlægges) og er synlig i 7 dage.

Se det derfor som ugens information.

Tilføj event
Tilføjet events så dine kunder har mulighed for at se det i forvejen. Dette er også en god måde at lave en opslag som er synlig i mere end 7 dage.

Det kan være et opslag der fortæller om opstart af udsalg, om et nyt brand der lanceres i butikken eller åbningsdag med specielle tilbud eller længere åbningstider.

Hvor tit skal jeg lave et opslag?

Jeg vil anbefale at du laver et opslag 1-2 gange i ugen, så der altid er et opslag synlig på din profil. Det afhænger af hvilken type opslag du laver, men et nyheds/opdateringsopslag der kun er synlig i 7 dage, vil kræve minimum 1 opslag i ugen.
Husk at opslagene ikke skal være dybdegående artikler, men en information/mini guide som vækker kundernes opmærksomhed.

Flere forslag til opslag du kan lave

  • Nyt produkt i butikken
  • Mini guide til brug af et produkt
  • En reminder om noget årstidsrelateret (Nu skal du have fundet shorts frem af skabet eller nu er det godt tidspunkt at plante jordbærplanterne)
  • Et billede af en ny ret der serveres i cafeen/restauranten
  • Et billede af en glad kunder der har fået leveret en vare fra dig.
  • Et projekt der er fuldført
  • En opskrift hvor et af dine produkter anvendes.
  • Nu er “et populært produkt” landet i butikken igen
  • Nu er det tid til at få lavet service på din bil/cykel/varmepumpe/aircondition osv.
  • Butikken er fyldt op med julens nyheder
  • Har du fået styr på xxxx inden vinteren kommer?
  • Har du fået styr på xxxx inden ferien?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *